سنگر سایبری جبهه

فـــــرهـنــــــگـی انـقـــــلاب اســـــلامــی آبــــــادان

سنگر سایبری جبهه

فـــــرهـنــــــگـی انـقـــــلاب اســـــلامــی آبــــــادان

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً
سوره احزاب - آیه 23

از میان مؤمنان مردانى‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (۲۳)
پیوندهای روزانه
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۱۷ ب.ظ

در سینه زنی ها لخت شویم؟

انتشار مطلب با ذکر منبع موجب خوشنودی ماست

با توجه به فرارسیدن ماه محرم همیشه این سوال مطرح بوده که آیا در هنگام عزاداری لخت کردن برای سینه زدن جایز هست یا نه. خیلی از مراجع گفتن عیب نداره و خیلی هم گفته اند مشکل داره.
اما من خودم به عنوان یکی از عزاداران مخالف لخت کردن هستم. دلیل بنده هم هیچ ارتباطی به نظرات مراجع بزرگوار نداره هرچند که نظرات این بزرگواران و عزیزان برای ما پر اهمیت هست. شخصاً وقتی توی خونه هستم جلوی پدر و مادرم با لباس نامناسب نمی شینم و حتما پیراهن و لباس مناسب به تن می کنم تا حرمت نگه دارم.

حالا چطور در مجلسی که همه ما معتقدیم خانم فاطمه زهرا (س) و امام زمان (عج) حضور دارند خودم رو لخت کنم؟ این بی حرمتی نیست؟ دور از ادب نیست؟ بی حیایی نیست؟ بنده شخصاً به همین دلیل هیچوقت در مراسمات عزاداری لباس خودم رو در نمیارم تا حرمت نگه دارم.

امّا نمی دانم چرا بعضی از برادران مداح  توی مراسمات عزاداری امام حسین (ع) میگن که اونایی که لباس در نیاوردن برن عقب چون صف رو بهم می زنند؟ عزیز دل ، برادر یا شما اعتقاد نداری که خانم فاطمه زهرا(س) توی اون مجلس هست یا اینکه تابحال به این موضوع دقت نکردی عزیز...

نظر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی):

در صورتى که نامحرم نباشد و مستلزم مفسده نباشد، برهنه شدن و سینه زدن جایز است ولى مناسب است با لباس عزادارى انجام بگیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی